Müasir məktəbdaxili qiymətləndirmə
Azərbaycan Respublikası təhsil nazirinin 2 sentyabr 2013-cü il tarixli
792 nömrəli əmri ilə 1-7-ci siniflərdə məktəbdaxili qiymətləndirmə qaydalarında
bir sıra dəyişiklik edilmişdir (bax:
http://www.muallim.edu.az/arxiv/2013/34/26.htm).
Yeni ümumi orta təhsil proqramı (kurikulum) nəticəyönümlü prinsipi ilə
hazırlandığına görə şagirdlərin əldə etdikləri təlim nəticələrinin qiymətləndirilməsi
vacibdir. Çünki artıq şagiridin hər hansı bir mövzunu dərslikdən əzbərləyib
danışması onun bilik, bacarıq, vərdiş və dəyərlərinin ölçüsü ola bilmir. Müəllim
hər bir dərs üçün reallaşdıracağı məzmun standartlarından təlim nəticələri müəyyənləşdirməli
və sonda bu təlim nəticələrini meyarlarla ölçməyi bacarmalıdır.
Müasir qiymətləndirmə
diaqnostik, formativ və summativ kimi növlərə bölünür.
Diaqnostik qiymətləndirmə fənn üzrə təlimin hər hansı bir mərhələsində şagirdlərin ilkin bilik və bacarıq
səviyyəsinin qiymətləndirilməsidir. Diaqnostik qiymətləndirmə şəraitə görə
təlim məqsədləri və strategiyalarında çevik dəyişikliklər aparmağa,
şagirdlərin maraq dairəsi, dünyagörüşü, yaşadığı mühit haqqında məlumat almağa imkan verir. Diaqnostik
qiymətləndirmə rəsmi xarakter daşımır, rəqəmdən istifadə olunmur, nəticələr müəllimin
şəxsi qeyd dəftərində əks olunur.
Diaqnostik qiymətləndirmədə
istifadə olunan üsul, vasitələr və şagird fəaliyyətinin növləri:
Üsullar
|
Vasitələr
|
Fəaliyyətin
növləri
|
Müşahidə (Müəllim şagirdin təlim fəaliyyətini
müşahidə əsasında qiymətləndirir)
|
Müşahidə vərəqi (şagirdin təlim fəaliyyətindən
gözlənilən nəticəni əks etdirən meyarlar cədvəli)
|
Dərsdə şagirdin müşahidə edilməsi və meyarlar
cədvəlinə qeyd olunması
|
Müsahibə (Şifahi yoxlama)
|
Müəllimin qeydiyyat vərəqi (şagirdlə, müvafiq hallarda
qrup, yaxud siniflə aparılan şifahi yoxlama zamanı müəllimin diaqnoz qoymaq
istədiyi məsələnin yazıldığı vərəq)
|
Mövzu üzrə müxtəlif insanlardan müsahibə götürmək
|
Tapşırıqvermə
|
Çalışmalar
|
Praktik çalışmaların, tapşırıqların yerinə
yetirilməsi
|
Valideynlərlə və digər fənn müəllimləri ilə
söhbət
|
Söhbət və müəllimin sorğu vərəqi (şagirdin evdə
və ya məktəbdəki fəaliyyəti ilə bağlı suallar yazılmış vərəq)
|
Valideyn iclasında sorğu vərəqlərinin
doldurulması
|
Diaqnostik qiymətləndirmənin nəticələrindən
aşağıdakı məqsədlərlə istifadə olunur:
• təlim prosesində fərdi yanaşmanı təmin etmək üçün;
• təlim prosesində qrup və cütlərin təşkilində;
• tədris olunacaq fənn və ya mövzu ilə bağlı maraq və
ehtiyaclarının müəyyənləşdirilməsində;
Formativ
qiymətləndirmə təlim
prosesinin hər hansı bir mərhələsi üçün
müəyyən olunmuş nəticələr əsasında şagirdlərin bilik və bacarıqlarının
formalaşma səviyyəsinin qiymətləndirilməsidir. Bu qiymətləndirmə tədris
prosesinin düzgün istiqamətləndirilməsini,
səmərəliliyini, şagirdlərin təlim sahəsində irəliləyişlərinin izlənilməsini
təmin edir, şagirdlərin təlim ehtiyaclarının öyrənilməsinə imkan yaradır.
Formativ qiymətləndirmə dərsdə reallaşdırılması nəzərdə tutulmuş alt-standartlardan
çıxarılmış təlim nəticələrinə görə müəyyən edilmiş meyarlara əsasən aparılır.
Formativ qiymətləndirmə rəsmi qiymətləndirmə deyil, nəticələr müəllimin şəxsi
qeyd dəftərində və məktəbli kitabçasında şagirdin idraki və hərəki
fəaliyyətinin səviyyələrinə uyğun sözlərlə ifadə olunur. Heç bir rəqəm və simvollardan, “mənimsəyir”,
“mənimsəmir”, “bilir”, “bilmir”, “yaxşı”, “orta”, “zəif” və digər bu kimi ifadələrdən istifadə olunmur. Müəllim formativ
qiymətləndirmədə şagirdin fəaliyyətini
bütün dərs boyu izləyir, nəticələri yazmaq üçün dərsin sonunda vaxt ayırır. Eyni bir
standart bir neçə dərsdə reallaşdığına görə formativ qiymətləndirmə zamanı
jurnalda şagirdin adının qarşısında hər
dərsdə qeydlərin olması mütləq deyil. Formativ qiymətləndirmə zamanı şagirdlər eyni bir meyarın 4 və ya daha artıq səviyyəsi
ilə qiymətləndirilə bilər.
Formativ qiymətləndirmənin üsul, vasitələr və
şagird fəaliyyətinin növləri:
Üsullar
|
Vasitələr
|
Fəaliyyətlər
|
Müşahidə
|
Müşahidəvərəqləri
|
Qrupda və ya
cütdə iş
|
Şifahi sual-cavab
|
Şifahi nitq
bacarıqları üzrə qeydiyyət vərəqi
|
Təqdimatlar
|
Tapşırıqvermə
|
Çalışmalar
|
Praktik
çalışmaların, tapşırıqların yerinə yetirilməsi
|
Valideynlərlə
və digər fənn müəllimləri ilə söhbət
|
Söhbət və müəllimin
sorğu vərəqi (şagirdin evdə və ya məktəbdəki fəaliyyəti ilə bağlı suallar
yazılmış vərəq)
|
Sorğu vərəqlərinin
doldurulması, və ya müzakirə
|
Layihə
|
Şagirdlərin təqdimatı
və müəllim tərəfindən müəyyən olunmuş meyarcədvəli
|
Müstəqil
(yaradıcı) iş
|
Rubrik
|
Nailiyyət səviyyələri
üzrə qiymətləndirmə şkalası
|
Yoxlanılan
bacarıq üzrə hər hansı fəaliyyət növü
|
Şifahi və
yazılı təqdimat
|
Meyar cədvəli
|
Qrup işi və
ya fərdi tədqiqatın təqdimatı
|
Test
|
Test
tapşırıqları
|
Test
tapşırıqlarının həlli
|
Özünüqiymətləndirmə
|
Özünüqiymətləndirmə
vərəqləri
|
Özünüqiymətləndirmə
vərəqlərinin doldurulması
|
Formativ qiymətləndirmənin nəticələrindən aşağıdakı məqsədlərdə istifadə
olunur:
• cari və perspektiv (illik) planlaşdırmanın təkmilləşdirilməsində;
• təlim tapşırıqlarının seçilməsində;
• ev tapşırıqlarının verilməsində;
• sinifdəki təlimin istiqamətləndirilməsində;
• təlim prosesində qrup və cütlərin təşkilində;
• şagirdlərin irəliləyiş və geriləmələrinin müəyyənləşdirilməsində.
Summativ qiymətləndirmə təhsilin hər hansı mərhələsində (tədris vahidinin,
yarımilin və ilin sonunda) şagirdlərin əldə etdikləri nailiyyətlərin
qiymətləndirməsidir. Summativ qiymətləndirmə məzmun standartlarının mənimsəmə
səviyyəsinin etibarlı göstəricisidir. Bu qiymətləndirmə kiçik (KSQ) və böyük
(BSQ) summativ qiymətləndirmə olaraq iki növdən ibarətdir. KSQ tədris
vahidlərinin sonunda, BSQ isə ildə iki dəfə, yarımillərin sonunda aparılır. Böyük summativ qiymətləndirmə
yarımillərin sonunda təhsil müəssisəsinin rəhbərliyi tərəfindən yaradılan
müvafiq komissiyanın nəzarəti ilə Azərbaycan Respublikasının Təhsil
Nazirliyinin təqdim etdiyi qiymətləndirmə vasitələrindən istifadə edilməklə
fənni tədris edən müəllim tərəfindən aparılır.”
Summativ qiymətləndirmənin üsul, vasitələr və şagird fəaliyyətinin növləri:
Üsullar
|
Vasitələr
|
Fəaliyyətlər
|
Yoxlama yazı işləri
|
Yoxlama yazı işləri üzrə qeydiyyat vərəqi
|
Tapşırığın vaxtında, düzgün, sərbəst
yerinə yetirilməsi
|
Layihə
|
Şagirdlərin təqdimatı və müəllim tərəfindən
müəyyən edilmiş meyar cədvəli
|
Layihənin meyarlar əsasında qiymətləndirilməsi
|
Şifahi sorğu
|
Şifahi sorğu üzrə qeydiyyat vərəqi
|
Mövzunun şərhi
|
Test
|
Test
tapşırıqları
|
Test suallarının cavablandırılması
|
Tapşırıqvermə
|
Tapşırıq, çalışma
|
Praktik tapşırıqların vaxtında, düzgün, sərbəst
yerinə yetirilməsi
|
Yaradıcılıq və əl işləri
|
Mövzulara
müvafiq olaraq rəsmlər,
hazırlanan məmulatlar və digər əl işləri
|
Təsvir etmə, yapma, şerin qoşulması,
essenin yazılması, məsələ qurmaq, əl işləri hazırlamaq
|
Summativ qiymətləndirmənin nəticələrindən aşağıdakı məqsədlərlə istifadə
olunur:
• şagirdlərin təlim problemlərini müəyyənləşdirmək;
• şagirdlə əks əlaqə qurmaq və onu stimullaşdırmaq;
• planlaşdırma aparmaq və təkliflər vermək;
Kiçik və böyük summativ qiymətləndirmə isə rəsmidir və 1,2,3,4,5 rəqəmlərindən istifadə olunaraq rəsmi jurnalda
qeyd olunur. Şagirdə yarımillik qiymət çıxarmaq üçün
düsturundan
istifadə olunur. Burada, Y- şagirdin I və ya II yarımil üzrə qiymətini, ksq1, ksq2 ,..., ksqn
-şagirdin müvafiq yarımil ərzində
kiçik summativ qiymətləndirmələrinin nəticələrini, n-müvafiq
yarımildə keçirilən kiçik summativ qiymətləndirmələrin sayını, BSQ isə, I
və ya II yarımildə keçirilən böyük
summativ qiymətləndirmənin nəticəsini bildirir.
Yarımillik qiymətlərə görə illik qiymət çıxarılır. Aşağıdakı cədvəldə
şagirdin yarımilliklərdə aldığı qiymətlərə görə illik qiymətin müəyyənləşdirilməsi
qaydası göstərilmişdir.
Комментариев нет:
Отправить комментарий